reklama

Módne značky verzus mladí ľudia

Priznávam, spamätali sme sa na poslednú chvíľu. Ale kto by v predmaturitnom strese myslel na takú banálnu vec, ako je tablo? Priznávam, nakoniec sme ho prešpekulovali do posledného detailu. Nuž zabudli sme na jednu podstatnú vec. Kde tento skvost umiestnime?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Mojím malým rituálom sa stalo, že každoročne si jedno popoludnie vyhradím na tzv. „tablovú prechádzku“. Zväčša v takýto čas býva pekné slnečné počasie, takže prechádzka Hlavnou ulicou býva geniálna. Vždy sa dobre zasmejem na „nápaditých“ štvrtákoch, ich nie vždy vydarených fotkách, nájdem na nich veľa známych, ktorých som nevidela celú večnosť ( a konečne zistím, na akú školu celé tie štyri roky chodili). Tešila som sa na ten okamih, keď práve ja budem visieť v jednom z tých výkladov a ostatní budú hodnotiť mňa a moju triedu. Prišlo to. Mám skvele vyretušovanú tablovú fotku, tablo skoro dokončené, len miesto a ochota obchodníkov na Hlavnej ulici ma akosi obchádzajú.

Ako typickí mladí ľudia, aj my sme mali dostatok času na hľadanie toho správneho miesta. Konečne sme sa však rozbehli po obchodoch a... zázrak sa nekonal. Niektoré boli už obsadené a tie ostatné (prevažná časť) tvorili značkové predajne. Ochota v nich bola nulová. „Veď aj vy ste boli mladí, aj vy ste mali svoje tablo, aj vy ste sa chceli dať na obdiv ostatným, že ste maturant,“ pokúšala som sa vysvetliť predavačkám v obchode. Odpoveď bola všade rovnaká: „Viete, my sme značkový obchod, nie je prípustné, aby vo výklade bolo niečo iné okrem našich predajných vecí. Vedúci s týmto nesúhlasí.“ Neuveriteľné. Odpovedám im, že aj vedúci bol mladý a maturoval (trochu si domýšľam, možno sa vedúcim stal aj bez maturity). Ani s týmto argumentom nepochodím. Niektoré sa na mňa chápavo usmejú, niektoré mi ukážu, kde sú dvere.
Nuž nič, skúšame to ďalej, ale optimizmus nás opúšťa. Je to vôbec normálne? Zaujímalo by ma, či si tieto módne značky uvedomujú, koľko percent z kupujúcich tvoria práve mladí ľudia? Koľko peňazí nechajú v ich „značkových“ obchodoch? A oni nedokážu na pár dní umiestniť tablo svojich zákazníkov do výkladu. Samozrejme, to by nebolo vidno ten najnovší model botasiek len za necelé tri tisícky. Bol to rituál, bol to spôsob, ako povedať, som maturant, som generácia, ktorá sa bude podieľať na našom ďalšom spoločnom smerovaní.

Myslím, že ak sa ma spýta moje dieťa, čo to je tablo, nebudem schopná mu to vysvetliť. Bez toho, aby to videlo, nepochopí, čo to pre nás, mladých znamená. Obávam sa, že moje dieťa už nebude môcť ukázať svoju kreativitu, nápaditosť a ducha kolektívu jednej triedy, ktorá spolu prežila 4 roky.



Katarína Holečková

Katarína Holečková

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ak vás prestane baviť, že vás nikto nepočúva, vytvoríte si vlastný blog. Azda si vás aspoň niekto prečíta. Zoznam autorových rubrík:  ŠkolaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu